252,128 +275078 -22950
Kudos
#106 (Top 0.0332%)
| Kudos/dag | 35.07 |
| Kudos/reaguursel | 29.86 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 6021 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -692 |
252,128 +275078 -22950
Kudos
#106 (Top 0.0332%)
| Kudos/dag | 35.07 |
| Kudos/reaguursel | 29.86 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 6021 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -692 |
8,445
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 1.17 |
| Topreaguursels | 88 |
| Woorden per reaguursel | 14.3 |
| Reacties per reaguursel | 0.37 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 35 |
| Aantal x weggejorist | 82 |
| Geregistreerd op | 04-03-2005 |
| Eerste reactie op | 18-10-2006 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
2 kudos 2026-06-24 14:57:13 door Pilslikker op AIRCO besteld bij Temu
hoe vaak heb jij dat al gehoord?
2 kudos 2026-06-24 12:29:54 door MrRoyal op Nederland kampt met een hittegolf (1976)
Door de zure regen? Stikstof? Of klimaatverandering?
0 kudos 2026-06-24 12:29:40 door Schuurm op Nationaal Hitteplan UPDATE
@Reaguurdstert | 24-06-26 | 12:57: rustig wachten zeker.
Ijs hoeft niet terug, maar geen nieuw ijs gaan maken als de vriezer in de ruimte staat die je koeler wilt hebben. Vrieskist in de garage is dan weer prima.
2 kudos 2026-06-24 12:27:11 door Uhoortnogvanons op Marktplaats krent te kakken zetten
150 met een volle tank.
3 kudos 2026-06-24 12:05:32 door Reaguurdstert op Nationaal Hitteplan
@MakeEarthGreatAgain | 24-06-26 | 13:33: Zucht. Mijn koelkast met vriesvak staat 24/7 aan, en het ijs dat ik koop is al bevroren voordat het erin gaat. Als ik er een hete ovenschaal in zet, is het een ander verhaal. Dat beetje warmte dat mijn koelkast of vriezer afgeeft, heeft minimaal effect op de kamertemperatuur en weegt niet op tegen het dan maar helemaal uitzetten. Want het gaat niet om de kamertemperatuur naar beneden te krijgen. Het gaat om jezelf verkoelen met ijsblokjes in je drinken, of om de luchtstroom van een ventilator nét iets koeler te maken. Onder de streep wordt de woning overdag toch warmer, en zijn dit simpelweg trucjes om het plaatselijk of voor je lichaam comfortabeler te maken.
3 kudos 2026-06-24 11:34:59 door altijd-guus op Marktplaats krent te kakken zetten
Ik bied je 200 euro!
0 kudos 2026-06-24 11:33:00 door MakeEarthGreatAgain op Nationaal Hitteplan
@Reaguurdstert | 24-06-26 | 10:37: de vriezer staat niet 24/7 aan. Er zit een thermostaat in die de compressor uitschakelt als die koud genoeg is. Als jij er iets in stopt dat gekoeld moet worden, dan stijgt de temperatuur en springt de pomp sneller aan met gevolg dat de achterkant, waar de warmte afgegeven wordt, warmer wordt dan wanneer je er geen warme dingen in zou stoppen. Onder de streep wordt jouw woning warmer.
-4 kudos 2026-06-24 11:03:57 door John McClane op Nationaal Hitteplan UPDATE
@Reaguurdstert | 24-06-26 | 12:48: ik zou het niet in de luchstroom zetten. Meten vooraf, en bijv. dan ieder kwartier.
Wil je zelf supersnel afkoelen, neem een douche en ga zonder af te drogen voor een ventilator zitten. Ben je in no time koud. Maar je kamer blijft vrijwel dezelfde temperatuur.
12 kudos 2026-06-24 10:57:20 door Reaguurdstert op Nationaal Hitteplan UPDATE
@Maxima_Hartman | 24-06-26 | 12:50: Volgens de reacties kan ik het beste de ramen dicht houden, de ventilator uitzetten, het ijs terug in de vriezer leggen en rustig wachten tot oktober.
10 kudos 2026-06-24 10:53:06 door Jolly_Jolke op Marktplaats krent te kakken zetten
Ja klopt, zo ziet een ford fusion eruit
13 kudos 2026-06-24 10:52:59 door pietjansen op Tee (golf)
ook alleen maar omdat de meiden ouder zijn dan 14.
2 kudos 2026-06-24 10:50:32 door Maxima_Hartman op Nationaal Hitteplan UPDATE
@Reaguurdstert | 24-06-26 | 12:45: Je maakt de lucht er vochtiger mee en daardoor voelt het alleen maar warmer. Net als wanneer mensen de ramen opzetten omdat het wat waait, dat heeft ook geen nut want daar haal je de warmte in huis. Gewoon de screens naar beneden en rustig aan doen.
8 kudos 2026-06-24 10:48:38 door Reaguurdstert op Nationaal Hitteplan UPDATE
Oftewel, zinloos is het sowieso níet. En over die thermometer die jij zo graag wilt zien: wáár zet je die thermometer? In de hoek van de kamer? Achter de ventilator? In de luchtstroom? Op je huid? Want dat zijn allemaal andere metingen.
7 kudos 2026-06-24 10:45:40 door Reaguurdstert op Nationaal Hitteplan UPDATE
Gaat 'ie weer hoor.. Niemand heeft het hier over hetzelfde resultaat als een airco, John. Het gaat om een koudere luchtstroom waardoor in ieder geval je lichaam sneller afkoelt.
7 kudos 2026-06-24 10:24:29 door Reaguurdstert op Nationaal Hitteplan
@The_space_cowboy | 24-06-26 | 10:42: Precies. Niemand beweert dat dit hetzelfde effect heeft als een airco die de kamertemperatuur verlaagt. Ik heb het over een koudere luchtstroom in plaats van een föhn van 30 graden.
0 kudos 2026-06-24 09:07:36 door Maxima_Hartman op Nationaal Hitteplan
Dat werkt alleen averechts want je verhoogd de luchtvochtigheid in je huis. Enige goedkope wat imo helpt is je huis isoleren en screens voor je ramen doen. Ik ben niet zo van het energie verspillen met een airco.
1 kudos 2026-06-24 08:42:03 door The_space_cowboy op Nationaal Hitteplan
@Reaguurdstert | 24-06-26 | 09:56:
Koude luchtstroom: ja
Koudere kamer: nee.
3 kudos 2026-06-24 08:37:31 door Reaguurdstert op Nationaal Hitteplan
@MakeEarthGreatAgain | 24-06-26 | 10:22: Mijn vriezer staat al 24/7 aan chef. Ik verplaats alleen het ijs van lade A naar ventilator B.
1 kudos 2026-06-24 08:22:30 door MakeEarthGreatAgain op Nationaal Hitteplan
@Reaguurdstert | 24-06-26 | 09:56: dat ijs wordt gemaakt door een diepvries. De diepvries verplaatst die warmte naar de achterkant van de diepvries die heet wordt. Daar komen ook nog verliezen bij kijken, dus onder de streep wordt jouw huis een beetje warmer.
2 kudos 2026-06-24 08:19:01 door Jiggle_Physics op Nationaal Hitteplan
Werkt zeker wel. Alles wat ik nodig heb om een hittegolf door te komen is een ventilator en een plantenspuit.
6 kudos 2026-06-24 08:02:18 door Gimobe op Nationaal Hitteplan
Het werkt wel. Voordat er electriciteit was werden er hele paleizen gekoeld volgens dit principe.
8 kudos 2026-06-24 07:56:08 door Reaguurdstert op Nationaal Hitteplan
Dat is niet waar, ook al is het verschil minimaal: het werkt wel. Het kan voor comfort echt wel het verschil maken tussen lucht van 30 graden rondblazen, of lucht waar enkele koelelementen ervoor zorgen dat er een verschil is van een paar graden.
6 kudos 2026-06-22 18:54:05 door Pilslikker op Adela verkoopt haar pronkstuk
ruik je dat nog denk je? ik vraag dat voor een vriend.
19 kudos 2026-06-22 13:57:43 door Freddie M op Adela verkoopt haar pronkstuk
Ook daar zijn kopers voor.
-3 kudos 2026-06-20 20:20:29 door Creatieloos op Zlatan en Henry kunnen het nog
@Groffeart | 20-06-26 | 11:37: De hand van God.
Had iemand anders daar geen patent op?
-4 kudos 2026-06-20 13:24:00 door metdedeurinhuis op Zlatan en Henry kunnen het nog
Ja maar Zlatan is God
19 kudos 2026-06-20 09:37:35 door Groffeart op Zlatan en Henry kunnen het nog
Dat was de hand van God...Zlatan maakt geen hands.
0 kudos 2026-06-20 07:29:04 door Internetriddert op Onweer nijkerk
Ik ben inmiddels begonnen met het tettenwerk.
We gaan er een mooie dag van maken!
2 kudos 2026-06-20 07:01:30 door JeGeweten op Onweer nijkerk
En lekkere wijven. Je vergat lekkere wijven.
-7 kudos 2026-06-19 13:56:08 door comentator op Deelnemer De Bondgenoten gaat naar een uitvaart
Opzich kan deze wel
2 kudos 2026-06-19 08:12:57 door Poempaloempia op Zie je nou wel
Vegetarisch zijn en genoeg leefruimte doet dat.
1 kudos 2026-06-18 13:39:58 door nieuwsgierige pelg op Van der Vaart deed weer een van der Vaartje
@ikdenkwat | 18-06-26 | 11:37: Inderdaad, grapjes van Nederlanders over Belgen, over Duitsers ... vaak uitwisselbaar. Over Friesen of Noord-Branbaders enz. Nooit bedoeld om te beledigen. Niet hoogstaand, maar volks.
6 kudos 2026-06-18 09:46:43 door ikken11 op Van der Vaart deed weer een van der Vaartje
Het zijn ook niet de Japanners die gekwetst zijn. Het is een organisatie die met algoritmes speciaal op woorden zoek die eventueel mits indien ergens in de verte iets over een ander zou kunnen bedoelen in negatieve zin.
11 kudos 2026-06-18 09:37:13 door ikdenkwat op Van der Vaart deed weer een van der Vaartje
@ZusAntigoon | 18-06-26 | 11:33:
Praat eens met een Belg in België over een Nederlander of een Duitser in Duitsland. De grapjes vliegen je om de oren.
-18 kudos 2026-06-18 09:33:34 door ZusAntigoon op Van der Vaart deed weer een van der Vaartje
Over blanken worden niet telkens die grappen gemaakt, een maatschappelijk gevestigde spot en daarmee neerkijken op andere bevolkingen. Dus nee, een blank kwets je er niet mee omdat er niet al een patroon bestaat.
3 kudos 2026-06-18 08:52:57 door PockyMaster op Beste interview van het WK tot nu toe
dan kunnen de Europese landen misschien wel winnen
-7 kudos 2026-06-17 08:10:54 door KopKaasKop op Messie (39) maakt hattrick tegen Algerije
Inderdaad. Bij elke andere wedstrijd (zelfs ook bij Nederland) luister je naar een zak aardappelen. Monotoon, ongeïnteresseerd en als er een goal valt moeten ze eerst hun verhaaltje afmaken alvorens op die goal te reageren. En dat gaat werkelijk al tientallen jaren zo.
0 kudos 2026-06-16 14:45:28 door Peterrrrrrrr op Diplomatieke van Dijk over de drinkpauzes
Hierdoor kunnen ze minder verlies maken.
5 kudos 2026-06-16 13:37:11 door baldiebla1 op Diplomatieke van Dijk over de drinkpauzes
@konijn55 | 16-06-26 | 15:30: Dat is niet wat hij zei. Maar verder: ja, het is een groot goed in Nederland dat de publieke omroepen alleen Ster-reclames uitzenden, en programma's NOOIT onderbreken. Dat is niet gisteren verzonnen.
-1 kudos 2026-06-16 13:30:33 door konijn55 op Diplomatieke van Dijk over de drinkpauzes
Dus als je belastinggeld ontvangt moet je vooral niet efficiënt omgaan met geld?
-1 kudos 2026-06-16 13:24:28 door John McClane op Auto duwt door
@Liegebeest | 16-06-26 | 12:06: helemaal niet, hoe kom je erbij? In Nederland is toeteren in het verkeer aan strenge regels gebonden. De wet stelt dat je de claxon alleen mag gebruiken om dreigend gevaar af te wenden en een aanrijding te voorkomen. De toeter heeft niks voorkomen, en tijdig en voldoende remmen heeft het probleem volledig opgelost.
2 kudos 2026-06-16 10:06:40 door Liegebeest op Auto duwt door
In dit geval mocht meneer gewoon toeteren.
32 kudos 2026-06-16 04:47:49 door Rovig op Verdwaalde Japanner komt Oranjemars tegen
Het schijnt dat ze nu nog bezig zijn
1 kudos 2026-06-14 14:47:17 door 58765454653835860538 op Indonesische Oranjefans staan al in de startblokken
vroeg in ochtend zul je bedoelen
-1 kudos 2026-06-14 11:16:02 door John McClane op Bijzondere motorstandaard
@Peohpoeh | 14-06-26 | 12:28: ja dat is dus vrij exact wat ik in minder woorden schreef.
2 kudos 2026-06-14 10:28:09 door Peohpoeh op Bijzondere motorstandaard
@John McClane | 14-06-26 | 11:44: Dit is niet in een wetsartikel beschreven gezien dit per 1991 niet langer verboden is. Het is verpakt in een ongeschreven gedragscode. En laat dat nou juist het beeld van de motorrijder verbeteren als je je aan deze code houdt. Voor jou een opsomming wat niet mag bij het filefilteren bij een verkeerslicht en dan stop ik ermee. Artikel 78 RVV 1990: Je moet de richting volgen van de voorsorteerstrook waar je op staat. Als je via een lege linksaf-strook naar voren rijdt, mag je daarna niet alsnog rechtdoor rijden. Artikel 62 RVV 1990: Je mag de doorgetrokken streep (bijvoorbeeld tussen rijstroken vlak voor de stopstreep) niet overschrijden. Artikel 68 RVV 1990: Je moet stoppen voor de stopstreep. Je mag dus niet over de stopstreep heen kruipen om voor de eerste auto te gaan staan. Ik wens jou uiteraard, ik denk als medemotorrijder, een fijne zomer met veel veilige kilometers en wees lief voor jezelf en de overige weggebruikers.
-6 kudos 2026-06-14 09:44:20 door John McClane op Bijzondere motorstandaard
@Peohpoeh | 14-06-26 | 11:42: doe het dan goed en baseer je op de wet. En dus: vind de wet die zegt dat het niet mag. Succes!
7 kudos 2026-06-14 09:42:19 door Peohpoeh op Bijzondere motorstandaard
Ff opgezocht omdat ik als motorrijder graag onderzoek doe voordat een zolderreaguurder aangeeft wat wel/niet kan. Ik reaguur vooral op de opmerking tussen haakjes. Bron KNMV: Wachtrij is geen file: De gedragscode voor filefilteren geldt strikt voor snelwegfiles, niet voor wachtend verkeer bij stoplichten. Je dient netjes achteraan aan te sluiten. Boete: Wie toch naar voren rijdt of voorsorteervakken voor een andere richting misbruikt om voor te dringen, riskeert een boete (vaak rond de 310 euries) voor het niet volgen van de verplichte rijrichting of gevaarlijk rijgedrag. Gedoogbeleid: In de praktijk wordt het door de politie soms door de vingers gezien (gedoogd) als het veilig en rustig gebeurt zonder andere weggebruikers te hinderen. Echter, wettelijk gezien is het verboden en rechters hebben dit onlangs nog bevestigd. Conclusie: Niet toegestaan en soms gedoogd.
0 kudos 2026-06-14 09:11:08 door John McClane op Bijzondere motorstandaard
@Hassel | 14-06-26 | 11:08: lees nog eens zorgvuldig. Zolang je tussen de auto's blijft en dus niet de stopstreep overschrijdt mag dit.
-3 kudos 2026-06-14 09:08:38 door Hassel op Bijzondere motorstandaard
Alleen in de file, voor een verkeerslicht dit flikken is absoluut niet toegestaan aangezien je dan meestal over een ander voorsorteervak rijdt.